söndag, augusti 01, 2010

Fira Födelsedag

Vaknade o kunde inte somna om vid sju, men bergade mig en drygt timme innan jag gick upp och preparerade inför frukosten samt läste lite. Vid nio väktes alla för frukosttillagning, nämligen Eggs Benedict. Med hjälp av mina tre souschefer lagade jag hemmagjord hollandaisesås, pocherade ägg osv till oss fyra. Inte helt lätt men goda blev de och vi kunde äta frukost tillsammans i god ro. Lite presentöverlämning blev det. Av mina föräldrar ett antal almodovarfilmer vi ska se, och från mig ett presentkort för Open Shave School på en klassisk salong i Mayfair samt favvochokladen.

Frukosten väl avklarad började vi fixa iordning oss och det återstående för picknicken. Fingersandwiches breddes för fulla muggar, provianter o rekvista packades och födelsedagstårtan fylldes o monterades (det blev en kalastårta, tunnt lager sockerkaka o maräng i botten och på toppen och emellan detta vispad grädde uppblandad med mosade hallon o mango samt skivad banan). Vi klädde även upp oss i dagens tema: Edwardian Explorer. Sedan var det dags att släppa in Jakob o Julia som anlände och ta taxi till Greenwich Park.

Resan gick bra trots läckage från mina inproviserade kylklampar. Vi kom så fram till parkens flower garden där vi dukade upp meget fint och väntade in resten. Det fylldes på med folk, det åts, det dracks bubbel, det lyssnades på gamal musik inklusive inspelningar av Caruso o God Save the King, det spelades krockett och var allmänt livat.

Så småningom var det dock dags att bege sig då vi hade bord bokade på lokala baren Stripies. Några av oss fick stoppa av här hemma för att lämna grejer och förberda sängplatser medan de andra med L gick vidare. Vi slöt upp innom kort. De hade gjort fasligt fint i baren med balonger och födelsedagshälsningar och fler mötte upp där. Hungrig som jag var fick det bli ngt att äta snabbt, sedan samtala med diverse. Dock var orken vid det här laget rätt slut, så strax efter elva begav jag mig hemmåt åtföljd av tre av våra gäster. L & Magnus kom ett par timmar senare.

Tror nog det var en lyckad dag. Jag hade det iaf trevligt. Är dock rätt slut i kroppen och ser fram emot en lugn dag.

1 kommentar:

Sofia sa...

Har nu läst in mig på en mänads Kristina-aktiviteter och skäms lite för att jag totalt missat Linus födelsedag! Hälsa honom så gott!!!!

PUSS o KRAM