lördag, augusti 07, 2010

Återgång till vardagen

På tisdagen åkte Magnus & Johanna hemoch vi fick nöja oss (;)) med Jakob & Julias sällskap på kvällen. Vi åt Spicy Chicken Couscous (gott trots det MÅNGA misstag jag lyckades göra under matlagningen - hej gravidhjärna!) och fruktsallad, snackade och tittade på lite IT Crowd & Mighty Boosh. Nästa dag for även Jakob & Julia och det blev inte många knop gjorda när vi väl kom hem från jobbet. Inte heller på torsdagen för den delen.

Igår påbörjades röjningen efter helgen och tvättmaskinen gick för fullt. På eftermiddagen tog jag en fika med en bekants vänner som skall flytta till London i höst/vinter och ville ha lite tips. Skulle först sitta vid Le Pain Quotidien, men efter att jag kollat om det bara var att sätta sig utomhus (inne stod: wait to be seated) och fick svaret att det var kallt, varpå jag ska att det var ok då jag var varm, och besvarades med ett otåligt, men då kan inte jag gå in! blev jag mindre sugen på att sitta där så det blev ett fik bredvid. JKände ett visst nöje av att se att andra satt sig utomhus & servitören fick springa därute ändå sedan... Fick sedan åka till Isle of Dogs då det var dags för föräldrautbildning i timmarna två. Vi var båda hungriga och trötta när vi kom hem och det blev en riktigt lugn kväll med räkpasta.

Inga kommentarer: