lördag, juli 17, 2010

Umgänge & hatthylla

Ännu en natt av dålig sömn. Min stackars rygg. Frukost intogs som sig bör vid poolkanten med tidningen som sällskap. Lite svalare under fm, och vi begav oss iväg för mellanmål hos föräldrarna. Bara bra. På vägen tillbaka hemåt passerade vi en liten antikbod/loppis som vi spontanbesökte. Där hittade vi en jättefin o cool hatthylla från 40-50talet med hattknoppar som vi inhandlade av den enormt vänlige o hjälpsamme ägaren. Nu ska vi bara få hem den...

Väl hemma passade jag på att vila ett slag innan jag dels tog mig ett dopp, dels gjorde en sainsburysbeställning. Linus stack t stan o jag väntade in Melina. Vi fixade middag av rester, åt o samtalade i lugn o ro på utematplatsen, fixade marrängswiss som vi åt i tältet vid poolen och fortsatte snacka, tog en kopp te till ytterligare prat ... Vid tolvtiden kom L hem och vi insåg klockan blivit rätt sent. Då cyklade M iväg i sommarnatten, men vi ses igen på Söndag em.

Inga kommentarer: