fredag, maj 07, 2010

Svininflunsan

I onsdags morse var jag på vårdcentralen och fick mitt svininfluensavaccin. Gravida rekommenderas att ta det och det fanns ingen anledning (mer än min avsky för nålar) att avstå. Tyvärr gjorde den jäkligt ont och armen gör ännu idag ont, speciellt när det trycer mot den, och jag har en rejäl bula & är rödflammig. Får ev kolla upp om det inte lägger sig under helgen. Skapar mest problem då jag inte kan ligga på den sidan nu och jag därför bara har en ställning jag kan inta. Detta hjälper inte med mina sömnsvårigheter...

2 kommentarer:

Linda sa...

Tradigt med sprutont! Hade precis samma sak - kändes som om någon hade slagit mig jättehårt på armen i flera dagar - så det är nog ingen fara. Men trist ändå! Hoppas det lägger sig under helgen! Och att du får sova!
Kram!!

Kristina sa...

Ja, men skönt att veta att man inte är ensam. Verkar som om dte håller på att lugna ned sig nu. Jippi! Sömnen hoppas jag också ska förbättras, men först måste jag lösa kropps/ryggontet och sovställningar. :) Kram! Hoppas allt rä bra med er.