söndag, maj 02, 2010

Frukost på the Wolseley

I bröllopspresent av några av våra Londonvänner fick vi en frukostsession (med dem) på the Wolesley. Vi skulle ha gått i oktober men jag fick svinainfuelselikande flunsa och kunde inte. Men igår morse blev det av. Vi fick visserligen gå upp ovanligt tidigt för en lördag (dvs tom tidigare än på vardagen), men det var det värt.

Alltså först frukost på Wolesley med varm choklad åt mig (te t Linus), god jos (och bubbel för de andra), en Full English (med bla blodkorv, nam!) till mig och eggs benedict t bl a Linus och en korg med små bakverk. Allt detta i en läcker Art deco miljö. Inge klagomål alltså. Bara nöje.

Efter frukosten tog vi en promenad genom Green Park & St James Park via Buckingham Palace. SOlen hade börjat skina och vi tog oss en skön paus på gräset. Det var inte riktigt dags att avsluta dagen efter det ås vi gick vidare upp till Trafalgar Square (där det enda tecknet på att det var 1 maj syntes i en liten kr som sjöng internationalen (Billy Braggs version) och samma organisations informationsstånd) för att besöka NPG's penthousebar. Lite drinkar och så pommes t mig blev det där. Vi avslutade den gemensamma dagen med en tur runt Covent Garden där de andra tittade på väskor/ryggsäckar till sina resor i maj. EN mycket lyckad dag i gott sällskap!

Vid dte här laget var klockan nästan fem och vi begav oss hemåt. Vi köpte så vi kunde laga hamburgare hemma, jag somnade i soffan ett litet slag före maten, coh vi tittade på Snooker semi-final. Mkt spännande! Är lite biten.

Inga kommentarer: