lördag, april 24, 2010

Shopping

Sedan resan till Skåne i slutet av mars har behovet för nya kläder blivit mer och mer pressande. Jag fick börja med att ge upp min jeans, men då hade jag iaf mina jobbyxor (som jag köpte en strlk för stora till att brja med) som fungerade. Den senaste veckan har även de protesterat höggljött, iaf när jag sitter ned en lite längre stund (Jag kan gå i båda byxorna, men så fort jag sitter ned så trycker linningen rakt in i magen, som har varit mjuk nog att ge vika, men inte längre.) Fick så acceptera mitt öde och tog förrförra helgen min första mammakläderstur. Det gick sådär. Dels finns bara mammaavdelningen på vissa av kjedjornas affärer vilket innebar att jag rimmligtvis inte lyckades besöka alla de jag kollat ut då. Desutom visade sig det vara problematiskt att hitta byxor då både Topshop & H&Ms byxor var dimensionerade så att jag inte kunde få den ostrechinga biten över höfter & lår (resåren längst upp hindrade byxan från att ha gylf och gå att öppna). Kom hem från den turen med två toppar och ett par enormt bekväma leggings. Då situationen i veckan blev ohållbar fick jag lov att ännu denna helg bege mig på shoppingtur. Runt Oxford Circus (där butikerna med mammaavdelning till mestadels ligger). Igen. Bläääääää!!! Trots utmattning & en känsla av missnöje under turen visade sig skörden vara rätt så lyckad när jag kom hem. Hittade ett par vita linnebyxor & ett par jeans på Next som a) passade, b) var långa nog - de hade långa versioner av varje strlk! och c) inte var så värst dyra - jeansen var 1/2 priset mot de jag sett på H&M som ändå var 'billiga'. Jippi. Lyckades inte med M&S då det var fel butik, men besökte H&M igen och fick napp: ännu ett linne fats i annan färg, ett par leggings till (för de priset, och med tanke på hur mkt jag har på dem) och en vanlig sommarklänning som är i växbar. Nu ska jag nog klara mig ett bra slag. Kanske får det bli ett par shorts när sommaren är här, och ev några klänningar till på Primark. Har ju fått rensa ur min garderob på en hel del kläder som inte fungerar med växande mage.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Oj, när blev magen så stor!!! :) Vad skönt att du hittade lite kläder, du ser jättefin ut! Kram

Kristina sa...

Jadu, det bara sa poff! Lite fascinerande faktiskt, och ändå är den inte SÅ stor, men en jäkla skillnad. Tack, jag är riktigt nöjd. Ska bara hitta ngt bra till maj också. :) Kram