fredag, januari 15, 2010

mer praktik

Det här med jobbsökande har inte varit lätt, och att gå hemma med det hängande ver sig hela tiden och ingen extern stimulans passar mig inget vidare. Före jul fick jag lite hintar om att jag skulle vara välkommen tillbaka på Constitution Unit om jag ville. Fick så en fråga strax efter nyår om jag funderat på saken och var intresserad. Det hade jag, och det var jag, under vissa förutsättningar. Så idag, efter en god sushilunch med maken, hade jag möte med Meg & Meghan. Det var till stor del ett slags syokonsulentmöte, fast angående arbete, så vi diskuterade vad jag gjort och vad jag söker etc. Bra. Sedan kom det fram att de mer än gärna skulle vilja se mig tillbaka för att fortsätta med del av det arbete jag sysslade med i våras. Mitt arbete i våras var tydligen så pass uppskattat. :) Jag ska alltså jobba ca tre dagar i veckan, få hjälp och stöd i mitt arbetssökande, flexibilitet och allt under insikten att om jag får en tjänst så sticker jag bums. Känns bra.

1 kommentar:

Lovisa sa...

Det låter som ett jättebra upplägg tycker jag! Grattis!