fredag, november 13, 2009

Quidco

Är enormt trött. Ville inte alls gå upp.

Har förövrigt upptäckt (nja Linus upptäckte, jag började använda) en tjänst i landet som heter quidco. Man kan tjäna pengar medan man handlar på nätet genom att gå via dem. Tydligen ger företag vissa hänvisande saker betalt eller provision på slutförda köp. Om vi ska handla ngt på nätet, t ex en Peruresa, och det företag jag tänkt handla från finns på Quidco så går jag in på den sajten jag ska handla från via mitt konto på Quidco och hepp så får jag pengar. Det tar ett litet slag innan de utbetalas, Quidco håller pengarna ett slag då utbetalningar sker en gång i månaden och £5 av ens intjänade pengar går till Quidco (tjänar du mindre på ett år så tas bara det du tjänat, om inget så inget). Man kan inte vara säker på att det gungerar med 'trackningen' varje gång och man ska välja ett köp av andra själ, men det är ett enkelt sätt att få in lite extra. Vår reseförsäkring (en av de billigare men omfattande jag hittade) fick vi 16% tillbaks på (eller får snart). Mkt bra.

Inga kommentarer: