lördag, september 26, 2009

Talmannen talade

Min näst sista dag var bra mycket bättre än onsdagen. Mådde fortfarand einget vidare, men fick skojigheter att göra iaf. Fick påbörja ett prjekt att fixa sammanfattningar och avskanningar av tidigare publikationer till en blog so skall lanseras. Dessutom bjöd Ruth oss all (i teamet) på lunch för att fira av mig (publunch är gott, speciellt paj med vilt, kanin, bacon, röda vinbär, enbär och brandy). På eftermiddagen var det till att prommenera ned till Parlamentet där vi hade ett evenemang, den nye (sedan i våras) talmannen höll ett anförande och svarde på frågor. Massor av folk (de satt på golvet och stod längst med väggarna) och även mediatäckning. Jag fick stå i dörren till att börja med, och sedan dela ut mikrofon till de som ställde frågor. Intressant tillställning. Efter det att vi packat ihop begav vi oss alla till St STephen's Tavern, en pub i kvarteret, och så fick jag mina leaving drinks. Vi stod/satt utanför större delen av kvällen med ett upplyst parlament som bakgrund och en stjärnklar himmel ovan oss. Det var riktigt milt. Lyx! Några timmar tillbringade vi även inne i puben innan det var dags att dra sig hemåt efter elva (Linus var också med hela kvällen vilket var uppskattat). Vi vet nu mer om undergjordiska gångar under parlamentet och har blivit utlovade en guidad tur.

Inga kommentarer: