söndag, juli 19, 2009

Festen!

Förmiddagen var jobbigt intensiv med förberedleser och saker som skulle falla på plats. Vissa hjälpsamma varelse ploppade in efterhand och vi blev mer och mer klara. Jag var nog något disträ och lite stressad där. Men vädret verkade bra och det vara bara att köra. Jag tog mig c:a 1 timme före festen för att fixa mig coh slappna av lite innan det var dags för kalas.


Och dte blev lyckat och precis som vi hade hoppats. Så inget alls att klaga på. Solen sken under fördrink & middagen. Buffén verkade populär (medelhavstema) liksom de grillade spetten. Massor av trevliga tal (mitt ego var enormt efteråt) hölls och t o m en liten visa eller två blev det av. Folk verkade glada och nöjda och då var jag glad och nöjd. Det enda tråkig var att jag (trots hunger) helt fölorade aptiten och fick i mig ngra småbitar mat samt kanske en cider under hela kvällens lopp. Menmen, hade dte bra ändå. Vår fantastiska bröllopstårta i form av ett osttorn (ihopsatt av Maggan emd hjälp av Magnus) fick folk att tappa andan och äta massor av ost (MUMS!). Vår fantastiska frukbuffé anordnad av familjen Anders med enorma mängder underbart god frukt (smakade en hel del dagarana efter) blev lika populär och båda inslagen stod framme under hela kvällen för småätande. KAffet & teet medföljdes av Marias supergoda Budapestrullar som försvann illa kvickt. Precis då måltiden tycktes vara över böjade regnet falla. Först lite ödmjukt sedan i massor ( i omgångar). Detta kunde ha förstört festen, men det blev faktikst nästan bättre. DAnsgolvet fick flyttas men fungerade urbra och verkade populärt. Regnet hindrade igen från att besöka vare sig bar eller frukt & osttältet. Det dracks och umgick länge och väl. Och badades. Och dansades. Sedan satte det riktigt fint med grillad korv efter midnatt (med räksallad & rostad lök!). Vi lyckades faktist festa tills gryningen började (precis) och vi såg en jusnande sky coh hörde fåglarna börja kvittra. Vid tre gick de sista av oss till sängs.

Dte var en fantastisk dag (många sådana adjektiv) och jag är så glad att så många kom. Tack!

DansgolvetUnder segeldukenPool Party

Inga kommentarer: