torsdag, juli 09, 2009

En torsdag på Parlamentet

Somd el av arbetet emd projektet om engagemeng osv gick jag, Matt & Diana till Parlamntet (Portcullis House) under lunchen. Vi skulle få crasha en klimatkonferens för att prata med ledamöter från olika av världens parlament om hur DE gör för att nå ut till sina medborgare. Det gick sådär. Men vi fick iaf lunch! (Curry & frukt.)

Fick gå lite tidigt på eftermiddagen då jag hade mitt möte på överhuset. Köerna hade helt lättat upp och jag kom in väldigt fort. Fick så sitta och vnta ett slag i Central Lobby (som hämtat ur Harry Potter) på mina värdar. Precis kl 6 kom så min ontaktperson och ledamotens huvudforskare. JAg fick då förklarat att ledamoten antagligen inte skulle hinna sitta emd då det var lagstiftning på G i kammaren (och, kan fatta den prioiriteringen). Hur som gick vi till the Lords' Terrace där jag drck portvin (kom på att det var dne perfekta drinken att be om) och herrarna drack GT. Det blv c:a en timmes samtal där vi pratade bastu (och hur man bäst är klädd i den, dvs inta alls), svenska stumfilmer, parlament & bröllop. Fick även tillfälle att rätta huvudforskaren ang hans tro om det svenska rättsystemet. Tror väl att det gick rätt bra. Det visade sig att dte blev en slags informell arbetsintrevju och jag hoppas att det ska gå vägen.

Inga kommentarer: