tisdag, maj 26, 2009

Helgen som var

När man har roligt och fullt upp hinner man med lite annat.

I fredags tillbringade jag stora delar av dagen på British Library och marathonläste (så trött på det) innan jag skyndade mig till kontoret och åt panini medan jag skrev in saker på dtaorn, hittade material smat avslutade min jämförane tabell om metoder att mäta inflytande med. Var stressad, men relativt efefktiv iaf. Arbetsdagen avslutades med ett glas Pimm's på puben med arbetskamrater (tyvärr med gurka i så jag mådde bra illa i flera timmar). Fick order av min närmaste handledare (framför chefen) att inget läsa över helgen. Hehe. Vi fick oss en relativt sen middag innan Linda åkte för att hämta Jonas som kom på kvällen. Lite whisky, Wii och TV fick vi till innan vi la oss.

På lördagen hade vi planerat in en South Bank promenad ochd et blev av i vad som likande sommarvärme. Lunch på Borough Market (denna gång viltkorv med Cuberlandsås samt en nypressad jos, Pimm's på en pub vid Tate modren (och ja, vi betalade nog mest för läget), titt på St Paul's och promenix t Liverpool Street för att handla KFC bukkit och ta bussen hem. Kyckling på balkongen och lite vila passade alldeles utmärkt innan vi begav oss ut igen. Vi började kvällen med ett glas på the Grapes på balkongen (i smatal med orginella typer) och sedan på Bar Kick där det dracks och spelades fussball (roligt som alltid). Sedan gick vi vidare till Green & Red för atta vnjuta Margarita i karaff (mums) och en grym blandtallrik mexikansk mat (dubbelmums, och ja, jag såg till att det inte var mkt kvar på ngn tallrik) samt efterrätt (churros! bla). När vi ändå var i närheten inhhandlade vi ett dussin beigles på Brick LAne till frukost. Vi försökte halvhärtat möta upp med James, Matt och Gloria på en nattklubb men kombinationen av trötthet och inträdesavgift gjorde att vi for hem istället.

På söndagen var en Sunday Roast inplanerad och belv också av. Lamm fick vi äta på the Grapes (jippi) och sedan tog vi Italiensk glass i CW (efter lite shopping av behövliga ting, bl a hatt åt Linus). Vi for till ISland GArdens för att gå tunneln till Greewich. Vid det laget var dte dags för paus igen (solen sken och det var nästan 30 grader ute). PÅ Gypsy Moth tog vi oss en rejäl kanna Pimm's samt lite öl och fick sitta ute i skugga. SKÖÖÖÖÖNT. En titt in på marknaden (med inköp) senare var det dags för Greenwich Park och bestigning av observatoriekullen. Eftersom det gått en hel timme sedan sist var det dags för ännu en paus. Vi satt på gräset och åt chips (och några drack även öl). Vi bestämde oss för att ta en hemmakväll med TV-spel och Indisk beställmat. Inget man kunde klaga på. Mumsfillibabba säger jag bara. Inte alls en dum kväll.

Igår for så Linda och Jonas hem. Det har varit superkul att ha Linda här (och Jonas). Nu får de två se till att komma tillbaks om inte allt för länge till. Lite bilder från helgen finns här. Vi passade på att använda den lediga måndagen till att slappa lite coh fixa en del som behövde fixas (matbeställning, tvätt,praktiska ting, viss planering...) och var rejält trötta när det var dags att lägga sig (iaf jag).

Nu är det tillbaks till vardagen. Sitter på Britsih Library och har en hel del att läsa idag, men förhoppningsvis blir det det sista av Lit Reviewn för min del.

Inga kommentarer: