torsdag, februari 12, 2009

Utflykter

Beslöt mig för att inte gå hemma idag utan komma ut lite. Åkte således till Institutet för att skriva ut lite material samt evemtuellt samtala med handledaren (det senare blev inte av). Promenerade till Oxfam för att lämna av lite saker vi ville bli av med. Tokhungrig vid 11 (trots att jag tvingade i mig havregrynsgröt imorse) köpte jag Tescotrekantsmacka och konstaterade att jag nog aklimatiserat mig rätt mkt ändå. Promenerade till Euston för att ta Hammesrmith & City till Shepard's Bush Market. Hade blivit tipsad om att dä fanns mkt och billiga tyger. Och det gjorde det. Köpte tyg till två klänningar, foder, dragkjedjor och lite knappar och tråd för drygt 12 pund. Det hade det kostat mig att köpa delar av tyget till en klänning inne i stan. (Ok, det hade nog varit större urval och fianre tyger, men ändå.) Enda besvärliga var att man säljer tyger i 120cms bredd här (iaf där jag var) och mina uträkningar var för 140cm... hoppas jag la till tillräckligt nu. Efter att ha komplettert min tidiga lunch med en varm lammsamosa (bästa lunchen egentligen, uppvärmd indisk plockmat från små mataffärer - billigt (86p) och gott!) hoppade jag på en buss mot Lambeth North. Det tog längre än jag tänkte (jag borde vetat bättre) men det var rätt skönt att i lungt mak ta sig till Imperial War Museum för lite historia. Såg In Memoriamutsällningen om första världskriget och blev rörd, arg och påvärkad av den. Gott betyg. De hade jättefina montrar med lite text, citat från t ex brev och lite prylar som illustrarade många människors öden under krigsåren från. Många olika perspektiv! Kände mig mätt (och krasslig) så begav mig hemåt efter det. Nu vill jag inte göra ngt, men tror jag nog msåte plocka undan den torkade tvätten.

Inga kommentarer: