fredag, februari 13, 2009

Systuga!

Ny kjol
Fick ett tyg av Marie i somras som hon fått av en dam som köpt det i argentina många herrans år sedan. Det har legat i min sylåda och jag har inte kunnat bestämma vad jag skulle göra av det. Så bestämde jag mig för att försöka sy en kjol utifrån en manchesterkjol jag har (men inte kan använda av olika deprimerande anledningar). Jag lyckades efter en del meck överföra "mönstret" till papper, och sedan försökte jag anpassa det till mina nuvarande mått. Jag har meckat och pysslat i några dagar nu och idag blev den klar (så när som på en hyska i bakpå). Hehe. Inte det bästa hantverket någonsin, men rätt schysst ändå tycker jag.

4 kommentarer:

Lovisa sa...

Stilig kjol och imponerande sömnad! Tyget ser väldigt tjusigt ut även om man inte ser detaljerna.

Kristina sa...

Tackartackar. Vi får hitta ngt tillfälle i snar framtid att titta närmre på den? ;) (Detaljer: landskap med människor i ponchos, kaktusar och enoch annan åsna). Kram

Linda sa...

Snyggt! Är mycket imponerad (inte för att jag inte vet att du kan)!!
Kram!!!

Kristina sa...

Tack! Tänker att nu borde det gå "ganska" lätt att göra flera i olika tyger. :)