onsdag, december 31, 2008

Året som gått


Januari och februari: studiepanik och -övervikt som kändes omöjligt att överkomma men som faktiskt gick vägen över all förväntan. detta kryddat med flyttstress och -strul som provocerade fram en hel del gråt och ilska. utomordetligt besök på grand (efter komediföreställning: 500) och ständiga påminnelser om vilka fantastiska vänner jag har.

Mars: flyttar till London och blir sambo; glädjen är stor. semester i Mexico som återupplivade mig mer än jag kunnat hoppats. mitt nya hem blir mitt på riktigt. mitt sista år som 20-something påbörjas.

April: hälsan (psykisk som fysisk) såpass återstlld att exjobb t o m känns lite roligt och jag bestämmer mig för att faktiskt påbörja arbetet vilket innebär en lyckad resa till Lund.

Maj: ljuvligt väder, bekvämt inläsande av britisk lagstiftingsprocess på LSE och en riktigt bra Romresa. och trevligt besök av Jakob och Julia.

Juni: forstatt exjobbande och intensiv Sverigeresa med studentfirande och släktträff i ett sommarskönt Stockholm och Skåne. och flera trevliga besök av Anna samt Maria och pojkar.

Juli: mer press med exjobbet: skriva, tänka, stressa lite. kasst sommaväder och otaliga besök på Brent Cross för att fixa datorn. Linus fyller år. och trevliga besök av Anna med familj smat Sofia och Alex.

Augusti:ineffektiv månad vad gäller exjobbet och ännu en Sverigeresa (bröllop i Skåne och häng i Stockholm). överaskande besked om pratikplats på the British Institute of International and Comparative Law och en konsekvent förskjutning av inlämningen av exjobbet med ca en månad. och trevligt besök av föräldrarna.

Sepetember:intensivt arbete med exjobb och först prktikprijektet. snabb Sverigevisit för att gå på trettioårsfest. återfunnen- och vunnen vänskap som är till stor glädje.

Oktober: exjobbsslutspurt med många intenisva dagar, viss britssommar och Lundresa som var intesiv men väldigt trevlig amt produktiv.

November: exjobbsinlämning smat firande av detta. parisresa och förloving! praktikarbete som varit enormt intressant och givande trevlig besök av Magnus och Johanna.

December:intesivt med julfirande av olika slag i London och sedan senare i Stockholm. besivkelse pga av uppskjuten opponering. Mighty Boosh Live! äbtligen ringförsedd.

Jag kan ha glömt en hel del mer eller mindre viktiga saker, men så skrev jag bara detta utan att kolla efter i blogg eller kalender.

Hoppas alla får en härlig nyårsafton och stor lycka önskas inför 2009!

Inga kommentarer: