onsdag, november 05, 2008

Dagens skörd

Tilbringade idag fm på Oxford Street; defentivit rätt tid att vara där. Jag var på diverse butiker och kunde verkligen titta och prova det jag hade lust till. Slutsatsen är: på topshops Tall-avdelning finns jeans i min strlk (hurra!), på Zara är storlekarna toksmå (fick knappt på mig en L-kofta...), H&M regerar (pris-, storleks- och snygghetsmässigt) fast vissa kläder är bra illaskurna (vilket inte fungerar emd djupa urrugningar), det är jobbigt att hitta passande BH-ar (och hur i helvete blev jag B-kupa???) och det finns väldgt mkt fula kläder (dessutom verkar det som om man antigen ska vilja gå på cocktailparty eller varar tonårsskejtare (alt RIKTIGT tråkig kontorsarbetare) och på M&S fnns bara rejält avtändande tantnattlinnen eller slinkiga slutty nattlinnen som ser billiga ut men inte är det). Kom iaf hem med en mörkblå skjortklänning (både vardag o arbet, både vinter o sommar), ett par lagom stora, smalbenta svarta byxor och ett svart lackskärp.(Bilder ngn annan gång.)

Åt lunch med Linus och James på Wagamamas: gott och trevligt.

Hemma hade jag fått tre mejl från institutet: mitt uppdrag, förfrågan om att hjälps till på deras årliga Grotius föreläsning (där bl Jack Straw, minister, ska vara med) och som jag anmält mig till nu samt en inbjudan till julfest på en pub (heja!) som jag ska gå på.

En rätt bra dag måste jag säga.

Inga kommentarer: