onsdag, november 05, 2008

Att köpa byxor

Jag vet att jag inte är så smal som jag varit. ag vet att jag inte längre klassas som smal. Däremot är jag inte tjock eller överviktig. Jag har dock problem att hitta kläder... Ta t ex jeansen på GAP. De har upp till 36'' i midjemått (jag behöver inte gå så långt, men 34'' behövs iaf, då 32'' är alldeles för trångt). Problemet är längden då. Man kan längst få 36''32'' eller 34''32''. Och det fungerar inte, de blir alldeles för korta. Och jag är så less på att ha för korta ben oh ärmar (och ryggar) på mina kläder. Men jag fattar inte hur de tänkt. Måste man vara mager för att vara lång? Kan endast korta elelr meddellånga människor ha stora midjestorlekar (eller snarare höftstorlekar)? Idag ska jag in till stan för att titta på kläder. Jag ska se om jag kan hitta byxor som är stora och långa nog (TopShop har iaf en "Tall"kollektion). Kanske en blus eller t-shirt som täcker magen utan att för den delen vara enorm. En tröja av ngt slag som jag inte måste komplettera med handedsvärmare för att inte frysa i. Det vore gott. Vi får se. Känner mig lite gnällig.

Inga kommentarer: