torsdag, oktober 16, 2008

Ansiktsbehandling

Lämnade kära Team PK strax före fem för att bege mig till salong för anisktbehandling. Det har länge varit aktuellt eftersom min hy bråkat de senaste åren, men inte blivit av förens nu. Det var en märklig och inte direkt bekväm upplevelse, men jag tror den kan få resultat, även om man kanske borde repetera lite regelbundet... Först så blev jag tvättad och fick en mask som skulle ta bort död hud och öppna upp porerna. Sedan var det portömning som gälde i komination med hudanalys. Jag hade en hel del miliasom behövdes tas bort (allt gick inte att ta bort i denna omgång) och det var en intressant process. Att klämma pormaskar gör ont; det åras i ögonen. För milia krävs att man sticker hål i dem och sedan klämmer. Det gorde fruktansvärt ont. Jag såg aldrig vad hon gjorde och jag kunde intala mig själv att jag inte anade vad för sorts verktyg hon använde, annars jade det nog inte fungerat... Tydligen får man sådana bl a om man använder för starka produkter när man har torr och känslig hy. Efetr tortyren fick jag en mkt sval och bedövande ansiktsmask som jag var tacksam för. Fick en glad överaskning i att det var studentrabatt på behandlingen och att provapåpaketet av produkter som rekomenderades var ett ok pris. Får nu se om dte blir bättre nu. Men aj, vad ont jag hade i ansiktet ett bra slag efteråt...

Inga kommentarer: