onsdag, september 10, 2008

Sporty Spice

Som trogna läsare kanske märkt har jag börjat springa. Jag är rätt grymm. Upptäckte dock rätt snabbt att slitet Gnatricot-linne, ASDA-shorts samt karnevalstöjan inte var idealiska att springa i. Först och främst skumpade kulmagen, Wollterbullarna och tuttarna på otillbörligt sätt. Och byxorna hasade ned så jag fick dra upp dem jämt o ständigt. Sedan blev det för vrmt med tröjan rätt fort, men för kallt utan. Nu har jag även lärt mig och identifierat problemet svett som blöter end bomullskläder. TräningskläderDärför, då jag visat mig någorlunda trogen löpningen, var dte dags att köpa riktiga träningskläder. Kollade lite i helgen, men satte prislapparna halsen. £35 för ett par kortbyxor!!!? Idag åkte jag därför till Decathlon, en stor proffsig, men billig, butik. Där har jag nu köpt mitt löpningsset som andas och för bort fukt från kroppen (eller ngt liknande), som sitter åt där den ska och täcker det som ska täckas. Kommer se värsta proffsig ut imorgon bitti. :) Kanske t o m lite snygg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt! Glöm inte en bra sport-BH!

Änton sa...

Wow, jag är imponerad av din diciplin. Längtar tills H kommer hem med en Wee från Kina så att jag också kan komma igång med träningen ;)

Kram!

Kristina sa...

Till Anan: Har en, hade bara tappat bort den, som jag köpt på ASDA oh som är bra. Den jag prövade på Decathlon satt jätteilla. Den trodde brösten skulle börja längre in på bröstkorgen.

Till Änton: TAck, tack. Dte enda jag är diciplinerad med, men iaf ngt. :D En wii är en mkt bra början. Se till att skaffa Mario Kart - man kiknar av skratt.

KRAM!