lördag, september 20, 2008

Glasögonormen Kristina

Såja, nu är det avklarat. Nu har jag arbetsglassögon. Kollade synen i trsdags och fick veta att jag är lätt astigmatisk på vardera öga (-0.5 i en vinkel) och lätt långsynt på vänstra (+0.5) och väldigtknappt närsynt på högra (ingen korrigerng). I vanliga fall hade de inte rekomenderat ngt, men då jag haft besvär och arbetar mkt med dator och läsande så var det en bra idé för att förenkla livet. Mina ögon kan se, 20/20, men får anstränga sig lite för mkt i längden helt enkelt.

Idag var jag (efter att kollat priser lite och frågat mina goda glasögonvänner) hos en annan optiker (billigare!) och skaffade glasögon. De blev klara på knappt två timmar så jag har på dem as we speak. Det fanns en kampanj där jag fick två för priset av ett, exklusive anti-reflexion. Så jag valde att skad´ffa två (ifall man tappar bort, elelr kanske vil ha variation). Skaffade bara anti-reflexion på ena paret (ev snålt, men vad fan), det jag tyckte var snyggast. Men tycker båda fungerar rätt bra. Optikern sa iaf att jag vallt ut bra par. Vad tycks?

Glasögon I
Glasögon II
Mina primära glasögon
Mina extraglasögon

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina båda två, men det märks verkligen att du har antireflex på dina primära glasögon, man ser ögonen mycket bättre!

Sofia sa...

ÅHHH VAD FIN DU ÄR!!!!
Du och jag har skitmånga glasögon, men nästan inget fel alls! Coolt!
KRAM

Lovisa sa...

Supersnygga! Kram!

Kristina sa...

Tack!

Ja, det märks verkligen. Skulle jag ha dem jämt hade jag nog fattat ett annat beslut. :)

Ja, inte helt logiskt. men ju mndre man ska korrigera, dessto "billigare" blir det. Sen är vi ju snyggast. :)

Linda sa...

Håller med alla - supersnygga glasögon! Passar dig verkligen! Välkommen till defekta-ögon-klubben :-)

Kristina sa...

Tack även til Linda.