söndag, augusti 10, 2008

Hektisk helg

Flyplatshämtningen gick smidigt och jag deponerade föräldrarna på hotellet ett stenkast härifrån) innan jag gick hem och förberedde klart middagen. Vi hade en trevlig fredag kväll med grillade laxspett, potatissallad och limesås. Sådär lagom.

Lördagen började rätt lovade. Visst var det regn i luften, men inte så farligt. Jag förberedde teaterlunchen under förmiddagen och sedan fick vi lov att besluta om den skulle ätas hemma eller som picknick i praken. Vädret var såpass trist att det fick bli härhemma. Vi kom iväg ngt för sent till teatern, vi skulle se Gigi på Open air Theatre i Regent's Park, och fick stressa en hel del för att hinna fram i tid. Vädret blev fortsatt sämre, men vi hoppades att det skulle lugna sig i tid. Vi hann till teatern och fick t o m lov att sätta oss ner på våra platser innan ledningen fick konstartera att en utomhusförestälning denna dag INTE kulle gå. Det var en besviklese, men full förstårligt och vi fick iaf regncheckar som gäller även framtida sässonger. Och denna gång kom vi iaf till teatern. Som tröst stannade vi till på Patisserie Paul på vägen hem och införskaffade fika. Denna inmundigades med te till filemn Gigi. Middagen åt vi på La Figa. Jag åt saltimbocca romana (kalv med parmaskinka i smörsås med salvia MUMS och en cappochino på det (med kanelhjärta på skummet). Gott och trevligt.

Idag hoppades vi på bättre väder, och jag lyckades nästan locka iväg till Windsor. Vi valde dock att stanna i stan (och det var nog väl det). Som bestämt åt vi Sunday Roast på the Prospect of Whitby, som var helt ok (the Grapes är bättre) och sedan tog vi oss in till stan. Vi promenerade från Towern till Tate Modern med fikapaus på Southwark Catherdral. Det var en trevlig promenad, men vädret blev successivt sämre. Vid Globen beslöt vi oss för att ta båten hem och dte var i sista stunden. Väl framme i Canary Whraf hade det börjat regna rejält och vi var frusna och rejält blöta när vi kom hem. Då är dte te som gäller. Jag lagade sedan spenat- och ricottafylda caneloni som vi åt med nöje. Resterna av fruktsalladen från igår slank ned de med. Och jag fick se dagens avsnitt av The LOng Way Round och har konstaterat, och mamma håller emd, att Ewan MacGregor och Menneman är oerhört lika över ögonen. Nu är jag trött och dte är snrt läggdags.

Inga kommentarer: