torsdag, april 03, 2008

LSE

I höstas lyckades jag skaffa mig besökartillgång till biblioteket på London School of Economics. Detta kort är en av förutsättningarna för att jag skall kunna arbeta härifrån, så det känns skönt. Idag har jag tagit ett första trevande steg i exjobbet genom att åka dit, orientera mig, hitta lite böcker som kan vara bra som introduktionslektyr och faktikst läsa lite. Kändes skönt att komma igång. Till och med lite roligt. Men arbetet känns fortfarande mycket stort och ogenomförligt. Blir nog bättre efter handledningen och varefter jag läser mer. Nu måste jag bara komma på om jag skall läsa enbart (går fortare och känns lättare) eller anteckna samtidigt (då finns info och "referens"). Isch. Tog bussen dit och till baka mest för att den går direkt och är billigare. Tyvärr tog den en timme (ska ta 23 min men trefiken inne i stan var grym - borde kanske hoppat av och gått). JAg kommer nog att fortsätta med bussen dock eftersom DLR+Tube, byten och folk är en fruktansvärd stressfaktor. Snabbare visserligen, men en timmes lugn och läsning (ggr två) kanske är värt det... Får se. Kände mig iaf som äkta Londonbo när jag åkte dubbeldäckare för att ta mig till skolan (typ), speciellt när man åkte förbi turistbussarna. Jag pallade inte hur länge som helst på biblan dock: man ska vara försiktig i starten och min förkylning är fortfarande besvärande (host och snörvel). Ska nog åka tillbaks imorgon och fortsätta läsa. Gick ju smidigt att äta medhavd lunch (finns sittplaster innomhus och utomhus för det).

3 kommentarer:

Sofia sa...

Hej Vännen!
Coolt att vara Londonstudent!
Ditt boende i Rom verkar helmysigt!

Kristina sa...

Tack! Känns rätt coolt, men hade nog varit coolare att faktiskt GÅ på skolan inte bara snylta biblan. :) Kan likosm inte köpa tröjan nu. Snart ses vi!

Änton sa...

Som en van pendlare kan jag varm rekommendera en timmes avkoppling innan och efter jobb. ;) Roligt att höra att du verkar ha funnit dig tillrätta i London och på LSE...
Kram, Mona