fredag, april 18, 2008

Läsning, isterband och mini-cykel

I och med handledningen igår kan jag idag fokusera min läsning bättre och släppa många andra trådar. Skönt. Har en hög med böcker som först skall utvärderas och sedan läsas utifrån bedömningen. Känner mig lite trött i ögonen vilket är störigt då det varit lungt den senaste månaden, även vid den intensiva läsningen hemma. Men dtekan hänga samman med min Pavlovska reaktion av att vara här igen. Juridicum=Stress=Ont i ögonen osv.

Had en trevlig kväll igår då Linda lagade middag (musiga isterband och dillstuvad potatis) och TV-tittande med portvin till. Mysigt och avslappnat. Inser dock mer och mer (när jag cyklar i uppförsbacke "hem") hur viktigt dte är att cykla på en rättjusterad cykel. Får liksom ingen kraft i benen i den hukande position jag sitter. Och det är läskigt att stå upp då det blir ett stort avstånd mellan mig och cykeln. Men är oerhört glad och tacksam att jag fått låna en cykel ändå!

Det är mycket trevligt att vara i Lund och träffa vännerna. Men saknar ändå min älskling.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Haha, du inser att du cyklar på den cykel som Emma kallar för "dvärgcykeln", anpassad för mina 1.63 centimetrar, du får gärna justera om den, verktygslåda finns i andra garderoben från dörren.

Kristina sa...

Jag fattar varför. Fast har alltid tyckt dens er så stor ut... Bra att veta, men jag får se om jag orkar :) kanske bra motion? Och ngt att klaga över. Kram!