onsdag, januari 02, 2008

Vill inte idka allvar

Så var det dags för vardagen igen. Gick upp med Linus och åkte samtidigt men åt motsatt håll till ASDA för matshopping. Hade drygt 37 pund med mig - det mesta i små små småpengar. Gissa om kassörska var glad när jag betalade med dem? Värst tror jag nog att hon bakom mig i kön tyckte det var. :) Men det gick och jag kom hem med den mat jag behövde, men inte alla kemikalier (de är dyra).  

Det tog sin lilla tid så det var inte långt kvar till lunch när jag kom hem. Tycket därför att det var ok att surfa lite och spela lite Wii. Det finns en fitnessträning på Wii Sports där man gör olika övningar (tre stycken) varje dag så mäter den ens uthållighet, balans och hastighet och bestämmer en "fitnessålder". Jag lyckades idag komma ner till 46 (vilket innebär 19 år mindre på ett dygn). Mycket nöjd. Spelade även tennis och kan härmed konstatera att jag blivit bra mycket bättre (teknik) och att det faktiskt ger lite träning då jag har lite träningsvärk i överarmar och t o m höger underarm! Lyckan är stor. Helt plötsligt kan man motivera att vara lat med att man inte är det. Typ. Hehe. Lyckades även klara tre hål på golfen på mellannivån med birdieresultat (igår var jag först av oss att få en eagle!). Allt gott. Nu ska jag äta lunch innan korruption och etik lockar mig till arbete...

Inga kommentarer: