tisdag, december 25, 2007

Julafton

En mycket lyckad julafton måste jag säga. En god julklappsfrukost följdes av ett ordentligt samtal med sôstra mi (mysigt!) då planer smiddes. julporträtt
Ingridinesshoppingen till dagens efterrätter gick smidigare än jag trott då allt fanns på den lokala lilla ica:n. Jippi! Så det bakades, och fixades och slogs in julklappar för fullt innan det blev dags för jullunch med föräldrarna. Roligt att det gick att klämma in det med.

Sedan bar det av hem till Linus och en trevlig, mysig och smakrik julafton. Jag kom lagom till kaffe och kaka, såg Kalle Anka med Alfred och Linus (det var länge sedan sist), fick assistera i julklappsutedlniungen så fort kusinerna kommit (och vad jag fick!), åt massor av god mat inkl lammbullar till snappsen, spelade ett tabuliknande spel, fick mig en Baily's och vann TP-rundan (Stickan frågade och den som svarade rätt först fick poäng) innan det var dags att gå hem. Lyckat!

Och så julklappar. Hade endast väntat mig en men eftersom Linus familj är snälla som bara den som blev det mer. Snälla Emelie fick jag en rabarbersnappsflaska av. Ska bli spännadde. Och Alfred hade varit kreativ och jag är nu en snygg disktrasa och mobilsmycke rikare. Sedan har jag upptäckt det där med att vara i ett seriöst förhållande och få gemensamma presenter. It rocks! Så nu har jag samägandeskap i Årgångsglöggen från 2003 tills i år (mmmm) samt glögg/irish coffeeglas och ett barskåpsset med shaker, ishink och alls som behövs för en dry matini. Då Linus även fick en iskross började vi undrar vad vi gjort för intryck för att ionspirera till sådana spritpresenter. Men: Don't look a gift horse in the mouth, så jag ärr bara tacksam. Och så till la pièce de resistance. Tack vare min äölskling ska jag börja det nya året med att ha mycket roligt och svårt att koncentrera mig på studierna. Wiiiiiiii!!!
God jul på er!

Inga kommentarer: