måndag, oktober 15, 2007

Mission accomplished

Stackars Linus är sjuk och hemma idag.

Jag var inne i satn i förmiddags och fixade lite nödvändigt. På apple store fick jag bra hjälp att fixa elsladd till min dator som fungerar här; bästa var att köpa en usb-adapter till ipod var ena del passar min elsladd och gör den engelsk! Promenerade till kinesbutiken vid leicester square och fick tag i allt jag behövde. Dessutom var där nästan inget folk. Mkt skönt. OCh min ansökan till referenstillgång på biblioteket vid London School of Economics gick igenom vilket innebär att jag har ett traxkort (med fotot) som gäller i ett år och ger mig tillgång till massor av material. Äve om jag inget får låna. Jippi! Som extra bonus sa han i receptionen so fixade kortet att mitt passfoto var det bästa han någonsin sett. Småsaker som gör en glad.

4 kommentarer:

Lovisa sa...

Jag som tycker att lånekort till olika bibliotek är häftiga att inneha (och drömmer våta drömmar om att själv ha ett till Vatikanbiblioteket) är mycket imponerad och nöjd för din skull.

Kristina sa...

Tack! Jag håller fullt med. Nästa steg är British Library (på British Museum). När jag gick på högstadiet hade jag vid ett tillfälle bibliotekskort i fyra svenska orter: Ronneby, Solna, Stockholm och STrängnäs. Det du! Dessutom lyckades jag skaffa ett i LUxembourg. Och dte kändes som opm jag var ensam om det. Men där kundeman tom låna massor av film, länge och gratis! Puss

Linda sa...

Vår allra käraste vän Kristina "typsvar" Wollter slår till igen. Eller kanske Kristina "typfoto" Wollter denna gång :-)
Sen är du i och för sig snyggast så det är ju inte konstigt att det syns.
Jag har bara lånekort i Malmö, Lund, Åkarp och Lomma. Men en gång i tiden fick jag komma och gå på Dramatens bibliotek och till och med sitta i deras konferensrum och titta på inspelade föreställningar (och upptäckte att på en annan kanal kunde man se vad som hände på stora scenen...). Jag minns den ljuva tiden, jag minns den som igår....

Förresten - du undrade om man fortfarande får reklam-popups från din blogg. Svaret är ja. Tyvärr...

Kram!!!

Kristina sa...

*rodnar*

Bibliotek är bäst!

Sugigt. Kan inte komma på hur jag ska bli va med dem. Får kanske kontakta blogger. Traaadigt. Ledsen för det där med popuppen. Hoppas ni kan stå ut ett slag till.