söndag, september 02, 2007

Övergiven

Ok, det kanske är att ta i... men det känns så tråkigt iaf. Linus åkte hem till London ikväll och allt jag vill är att ha en vardag tillsammans igen. Men i princip så är det "bara" 3,5 månader kvar av heltidstillvaro i Lund. Det fixar vi. Oj, det lät som om jag inte tycker om Lund och det jag har här - dte gör jag! Saknade mina vänner något förfärligt under sommaren. Men jag är trött på att leva i ett provisorium. Jag är redo att gå vidare med mitt liv. SÅ 3,5 månader får bli mitt mantra.

Har haft en trevlig helg - dock rätt slö. Mötte upp Linus på stationen i fredags kväll och vi promenerade hem - vädret tillät det. Hade gjort färskpotatisgratäng med ädelost så vi fick oss något smaskens att äta. Vi såg Cabaret och jag påmindes om att dte är en riktigt bra film. Snyggt gjord, häftig fast på ett subtilt sätt. Juxtapositioning på hög nivå vilket kan var oerhört effektivt. På lördagen sov vi jättelänge men hann med en tur till stan för att kolla lite på dator och äta glass från Glasskulturen. Vi har nu gått igenom behov och alternativ och det ser faktiskt ut som att jag ska köpa en MacBook av den billigare varianten (vissa saker är värda att ha extyern och vänta med) så så fort som studentkortet landat i min brevlåda och garanterat mig mina 10% rabatt så ska jag beställa. Spännande. Hihi. Vi fortsatte efter stan vidare till AGs där vi handlade oxfilé, kantareller och småländsk ostkaka. Ni kan gissa att det blev en smaksig middag av det. Linus åkte tidigare än vanligt idag - vi fick åka härifrån redan 13.30 - men dte är skönt att inte komma hem för sent. Jag följde med till KAstrup vilket förlängde umgänget och även ledde till ett hamburger meal på BK Kastrup. Pommesen där är grymma. Har latat mig mest sen jag kom hem (förutom att jag diskat) och ser fram emot att sätta igång med plugget på riktigt i veckan.

Inga kommentarer: