tisdag, september 04, 2007

Fan, fan, fan

Så äntligen har man ett schema, ett schema som inte saknar vissa poster. Och då ska man boka sina höstresor (iaf halva - har ju bara schemat för halva terminen). Och visst, som förväntat är det inte billigt. Men jag lyckas få ihop en sisådär bra reseagenda pris- och tidsmässigt. Försöker boka undre förmiddagen men en krash hindar mig. Så väl tillbaks hemma ska jag kolla att jag verkligen tänkt rätt - det handlar ändå om mycket pengar. Jo, dte var rätt, bara att boka på. Men vad... den där bra billiga resan har höjts i pris med 500kr. FAN. Jag har 24h på mig att boka om så jag får fundera på saken lite. Men, vad nu. När jag kollar skånetrafiken, för säkerhets skull, så visar det sig att inga tåg går vidare till Lund (eller alternativa transportmedel) från Kastrup efter 22.30... Och det enda flyg som jag kan ta så att jag hinner med är ännu dyrare än det förhöjda jag redan svurit åt. FAN, FAN. Det får bli falukorv resten av denna termin. Min ekonomi mår inte bra av detta. Som tur är ställer snällaste Cecilia (som bor i Malmö) upp och tillåter mig att låna ett hörn att sova även när jag kommer sent på söndagen. Tack. Till råga på allt har jag ont i huvudet. SLår vad om att jag kommer att få upprepa processen i oktober. FAN, FAN, FAN.

Inga kommentarer: