måndag, september 03, 2007

Corrections

Vaknade jättetidigt och kunde inte somna om så gjorde dte kloka: upp, frukost och läste lite för nöjes skull... Men sen blev jag trött och somnade (påklädd) och sov till 10... Försökte bättra på min status som duktig student genom att fixa med franskan. Så nu är första veckans föreläsning och övningar avklarade. Uppgifterna skulle självrättas och till min irritation visade sig två av dem bli fel som jag gjort helt i enlighet med instruktionerna men i motsats till mina instinkter. Det blev en epost till läraren med frågor därom. Kan hända att jag upplevs som störig då jag ifrågasätter antingen svaren eller föreläsningen inom några timmar av att uppgifterna laggts upp... men men. Dte var iaf jätteroligt och jag ser fram emot nästa vecka med dictée!

Annars var det exjobbsseminarium som var helt ok. Känns sönt att redan nu få all denna information och kunna låta den sjunka in och arbeta med den under hösten istället för att få den i januari. Det blir tre till seminarium, 16-18, denna vecka. Sen är dte bara att koncenrear sig på min läskurs. Och allt annat som måste planeras naturligtvis. Fast mest väntar jag nu på mitt studentkort så att jag kan beställa min dator :). Har skadeanmält den gamla till försäkringsbolaget men ställer mig tveksam till om jag kan få ut särskilt mycket. Datordjävlar deprecierar så in i helsike fort! Kände mig även duktig idag eftersom jag powrewalkade i över en timme och har lite träningsverk redan. Hurthurt. Top Model blev det ikväll och på fredag får jag träffa Linda! Jippi.

Inga kommentarer: