fredag, juli 06, 2007

Svullo

För att fira (egentligen inte mkt att fira, men ändå) tentaresultatet gick vi igår på restaurang. Jag valde TGI Friday's med det bästa från det amerikanska (onyttiga) köket och åt tills jag höll på att spricka. Jag åt en hel länga baby back ribs med Jack Daniels-marinad och -sås, pommes och lökringar. Till förrätt delade vi på panerade och fritterade rundlar av mac'n'cheese och till efterrätt hot chocolate cake med fudge och vaniljglass. Sen rullade vi ut därifrån. Inte särskilt sofistekerad mat - men något av det bästa onyttiga. :) För att inte helt kolapsa i matshock prommenerade vi från Covent Garden över till Waterloo och sedan längst med Themsen ända till London Bridge. Det var regn i luften och egentligen inte särskilt bra väder, men underbart att gå där tillsammans. Det är en fin prommenad det. Lustigt ng vaknade jag av att min mage kurrade...

Inga kommentarer: