söndag, juni 17, 2007

Ännu en Pimm's

Efter en mycket avslappnad dag gick vi igår på grillfest hos Charlie och Sigrid i Whitechapel. Det var mycket trevligt och... vått (och trots förvarningar om åsk- och regnväder är det inte den typen av väta jag menar). Var trött när jag kom och på fantastiskt bra humör när jag gick. De har en takterass med i princip 360 graders vy av östra London. Vädret var inte det ideala men det gick att vara utomhus till rätt sent med bara tröja på sig. Det blev Pimm's (sommaren är verkligen här!) och Captain Morgan och Cola, välgrillade (något cancerogena) lammkotletter och saftiga burgare. Trevliga samtal, återupplivande av macarenan (hur många olika typer av musik kan DU dansa makarena till?), lek med kameror (jag blev bättre och bättre på att posa allt efter som kvällen gick) och spaning efter helikoptrar (det kom ingen :(). Kvällen avslutade vi med en prommenad till Brick Lane där vi stod i en lång men effektiv kö till nybakade baglar. En färdbagel med färskost och rökt lax var samt ett halvt dussin baglar till att ta med hem. Mumsish! Brick Lane, som idag mest är känt för och präglat av sin främst Bengalska befolkning (gatuskyltarna är även på bengali) har tidigare varit hem för Hugenotter och Judar. En av efterlämningarna från denna tid är två Bagelaffärer med grymma bagels och öppentid: dygnet runt. Och det var dit vi vallfärdade på morgonen innan vi for hem. Nu är jag mest trött.

Inga kommentarer: