tisdag, juni 19, 2007

Bara tisdag?

Shit. Satt just och raknade och kom pa att det bara ar tisdag idag. Av nagon anledning kandes gardagen lang. Grymt. Jag traffade Lisa igar vid lunchtid pa South Bank och det var mycket trevligt. Schysst att faktist ha vanner har. Vi fikade, at medtagen lunch vid kajkanten, promenerade till TATE modern och sedan tillbaks till Waterloo. Lisa har just slutat pa ett jobb och letar nytt sa vi forsokte vara proaktiva. Kollade hennes CV, diskuterade strategier och var t o m en svang forbi svenska kyrkan for att kolla annonser. Det kandes lite konstigt - det var lange sedan jag var i en svensk kyrka i utlandet. Iofs har jag val fatt en livstids dos redan...

Pa kvallen laste jag fardigt "The Nightwatch" av Sarah Waters som Farbror Svens Lisa rekommenderade. JAg tyckte mycket om den. Den ar liksom skriven baklanges kronologiskt utan att det ar forcerat eller krangligt. Effekten ar historiemassigt superb. Det ar som om der som hant ar mysteriet som vi vill kanna till liksom banden mellan de olika karaktererna. Att beratta omvant blir da mycket naturligt. Dessutom ar det spannande att lasa en Londonskildring nu nar jag mer och mer kanner till staden. Jag far en slags 3D-orienteringskansla och igenkanningsfaktorn ar stor. Trevlig bok.

Ska se om jag lyckas plugga och soka jobb idag. Och kolla upp min ekonomi (vill inte).

1 kommentar:

Linda sa...

Skönt när det är så - min reaktion är mer "Nej, är det bara tisdag". Vill ha helg så jag inte måste sitta här på jobb....

Låter så himla trevligt i London. Hoppas du får jobb dock så klart.

Ska kolla upp det där boktipset också men nu måste jag visst jobba lite igen, trodde jag skulle hinna med bussen om tio minuter men det kan jag bara fetglömma :-(