söndag, mars 04, 2007

Sol, vind och vatten

Underbart väder - solen skiner (nja, nu har det nästan gått ner) himeln är blå. Jag träffade LInda och Rikard vid Mejeriet där vi åt söndagssoppa ute på gården (morots- och kokossoppa, mums) innan vi gav oss ut på prommenad. Vi gick via Klostergården till vattendammarna vid Värpinge och sedan vidare Höje å. Vi geocoachade! Vi hittade två gömda skatter, fick härlig motion och blev leriga om skorna (det har regnat en hel del tidigare). Ett mål var vid en lerig slutning vid en å, an annan nära ett vindkraftverk. Cooolt. Mycket lättare att sätta sig o plugga efter det.

Igår var jag o gymmade i ca 1,5 h (yeah! och försökte plugga men såg istället tre avsnitt Grey's Anatomy (skämms). På kvällen var några av oss på födelsedagskalas hos Jörgen på Öster. Vi fick grymma bullar och hallomgrottor och även cheesecake. Och chips och godis. Sen var man mätt. Samtalen var inte så rumsrena... Så kan det gå. Nu måste jag förbereda ett seminarium till imorgon. Känner mig lagom motiverad. Kanske skulle jag äta först?

Inga kommentarer: