torsdag, september 23, 2010

Smått är stort

Märker än en gång hur mkt mer energi saker kräver av mig just nu. Fick matleverans imorse (stod just då och städade kylskåpet av denna anledning och även, misstänker jag, därför att nestingsinstinkten är stark just nu). Det tog ett slag att utreda diverse substitut och sedan en hel del ansträngning att bära in allt i köket från hallen (fick ta rast!). När jag var lite utvilad var det bara att packa upp och sortera in saker i köket inkl hälls upp pasta i glasburkar osv. I förberedelse för den tid som kommer har vi bunkrat upp på visst praktisk skafferiinnehåll: pasta, tonfisk, ris, varma koppen etc. Det hela tog en dryg timme. Det brukar det inte. Och då var jag SLUT. Hade eg. planerat en tur t CW över lunch för diverse ärenden & lunch, men det var det inte tal om nu. Speciellt inte då det bara öste ner regn. Tog istället en lugn lunch hemma varpå jag sedan strök lite och slöade. Efter två lös solen lite grand, och det regnade inte, så jag passade på att ta en tur till CW trots allt. De 20 min promenaden tog längre än så, men jag var rätt effektiv på plats. Köpte lite kort, skrev ett, gick på banken och lämnade in checkar, gick på posten och lämnade paket, och sedan tog jag en snabbtur in på Tesco innan jag tog tåget hem (ngn måtta får det vara) för att leta inlagd ingefära. Är nu hemma och HELT matt. Ska vila resten av em då vi ska träffa några i föräldragruppen ikväll: hembesök med pizza.

Inga kommentarer: