fredag, juli 23, 2010

På konferens

Sitter i mitt rum i Wroxton College och skall strax lägga mig. Har just läst klart en bunt papers som jag skall höra presenteras imorgon. Speciellt en känns relevant för det arbete vi sysslar med, men även andra kommer nog vara intressanta.

Tillbringade fm hemma med att jobba lite, städa o tvätta lite och förbereda mig för helgen. Resan till tågsationen var rätt jobbigt då det var enormt hett på tunnelbanan och jag fick kånka min väska i rätt många trappor. Kom dock på mitt tåg till Banbury och kände mig vuxen. Ännu mer när jag sedan tog taxi från stationen till Wroxton helt själv och satt o läste konferenspapers i baksätet. Kom fram, installerade mig på mitt rum och fann tillgång t trådlöst nätverk. Jippi! Med det ordnat passade jag på att ta en tur runt byn, äta lite mellanmål samt prommenera lite i the grounds. Väldigt fint o pittoreskt. Synd jag inte fick med akvarellerna som jag tänkt, men hade nog inte hunnit måla ändå. Som tur är har jag iaf lilla kameran så dokumentation sker. När klockan slagit sju begav jag mig så smått till matsalen. Fick överaskande god mat (saftig kycklingfilé och aldente gröna bönor!) och hade rätt gott middagssällskap. Känner mig dock lite vilsen då alla andra tycks vara etablerade och erfarna parlamentariska forskare el parlamentariker och jag är endast en liten assistent. Å andra sidan gör det mig rätt cool som är här. Satt ett slag och njöt av kvällsljuset, lugnet o naturen innan jag gick in, ringde maken och satt mig att läsa. Nu är det dags att sussa: morgondagen börjar tidigt, iaf för att vars en lördag (kl 9 börjar första talaren, frukost kl 8).

Inga kommentarer: