tisdag, juli 20, 2010

Kontroll & jobb

Dagen började emd en tur till sjukhuset då jag fick blodprov tagna i två omgångar, en injektion som ska motarbeta eventuella antikroppar mot barnets blod (då jag är rh negativ), besök hos förlossningsläkare samt bokning av nästa ultraljud. Det gick ovanligt fort denna gång och jag slapp någon längre väntan. Tjoflöjt! Träffade dessutom samma par som sist i korridoren och vi snackade och utbytte kontaktuppgifter. Vi ska båda föda i oktober, bor rätt nära varnandra och har båda vW! Min första 'mammakompis'.

Sedan var dte jobb som gällde och jag läste en massa epost och satte igång med dte som måste göras denna vecka. Var dock trött och besvärades av värmeutslag på låren (ajajajajajaj!). Jäkla skönt att ta sig hem trots tortyrsmärta från utslagen.

Annars är fötterna enormt svullna och knappast attraktiva. Vattenansamling och värme är inte en dunderkombination.

Inga kommentarer: