lördag, februari 06, 2010

Framsteg

Är enormt nöjd. Har äntligen, efter många, många ansökningar, gått vidare förbi ansökningsbrev/blankettstadiet. I torsdags kväll fann jag ett meddelande på min telefon som berättade att jag är inbjuden till Westminster för att göra ett prov till rollen som Hansardkommittéreporter. På fredag nästa vecka ska jag tillbringa knappt två timmar i parlamentet och visa vad jag går för. Jobbet går i princip ut på att transkribera parlamentariska kommittédebatter, rätta fakta och grammatik utan för stora ingrepp samt kontrollera referenser. Om jag skulle få jobbet (klarar jag testet så följs det av en intervju en vecka senare) så får jag börja med tre-fyra månaders utbildning i bl a format & skrivning. Klarar jag den så får jag fortsatt anställning. SÅ jäkla coolt. Nja, ska inte ta ut ngt i förskott. Är bara så jätteglad att jag har synts bland alla andra och blivit utvald en gång. Förutom tre praktikplatser jag sökt (varav jag fick två) har jag inte kallats till intervju eller ett fortsättningsstadie under hela den tid jag sökt jobb (nja, inte helt sant, jag hade fått komma på intervju på ambassaden men jag fuckade till det med ärlighet). SÅ detta var just den boost jag behövde. Det känns inte lika omöjligt längre. Jippi! Nu sk ajag bara se till att öva och hålla tungan rätt i mun på fredag. Önska mig lycka till!

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Hurra och lycka till, roligt och välförtjänt! Och snyggt läppstift!

Sofia sa...

LYCKA TILL!!!!!!!! Kram