onsdag, januari 20, 2010

Jobb & Bio

Gjorde min första dag tillbaks på Constitution Unit. Det var schysst. Skönt att göra ngt stimulerande, och kommer inte ifrån att jag jobbar bättre utanför mitt egna hem. Iaf mer koncentrerat. Var även skönt att allt var så bekant. Visserligen var där nya praktikanter, men annars är det sig likt. Jag vet vad som gäller och jag behövde inte orientera mig. Jätteskönt.

Åkte hem via Moorgate för att kolla lite kläder. Jag köpte en klänning/tunika som jag kollat in & provat tidigare (svart & vitrandig) samt försökte inhandla en skjorta åt Linus men blev osäker på färg & mönster och hade inte mobilen med mig så det fick vara.

Efter middag tillsammans hemma begav vi oss till biografen. Vi så Sherlock Holmesfilmen av Guy Richie. Den hade sina svagehter, men allt som allt tyckte jag den var underhållande, spännande och snygg. Vilket är rätt bra. Blev även sugen på att läsa lite Holmesböcker; har aldrig läst några, men ndrar om jag inte skulle uppskatta dem.

Idag har jag hemmadag (ons- & torsdagar) och ska söka jobb, fixa med lite restuppgifter, kanske rita lite och definitivt tvätta.

Inga kommentarer: