torsdag, december 17, 2009

Skridskor & så

Var på Constitution Units julfestligheter igår. Vi började med att åka skridskor i Hyde Park. Det var... intressant. Jag upptäckte att jag inte helt glömt bort hur man åker, även om mitt självförtroende och säkerhet på isen inte är vad den varit (10 år sedan sist). Efter hand insåg jag även att jag var tillräckligt säker för att inte behöva bekymra mig nämnvärt över min egna duktighet i frågan om att falla eller inte falla. Det som var faran var alla andra. Medan en majoritet är duktiga på en bana i Sverige, så var det bara en handfull som verkligen kunde åka här. En stor klump tog sig sakta fram längst med kanten och vurpade regelbundet. En annan grupp for hej vilt runt banan utan kontroll (speciellt småkillar) och min stora oro var att dess skulle åka in i mig alternativt använda mig som stöd (hände nästan ett par ggr). Till råga på allt var det enormt trångt, rätt dålig is och jag fick lov att åka på ishockeyrör för första gången någonsin (saknade mina taggar!). Inte helt njutningsfullt alltså, men det gav mersmak. Får nog bege mig till Kungsan osv med mina egna skridskor (och hjälm) under julvistelsen i Stockholm.

Jag avslutade mitt pass tidigt (man får en timme typ) och kunde lugnt få mina skor & väska. Hittade sedan ett stånd som sålde varm choklad med rom. Mums! Drack denna och snackade med en gammal kollega som inte åkte alls. Efter en sväng på Bierstube (v´mer varm choklad, dock med amaretto denna gång, och grädde!) åkte vi vidare till Picadilly Circus (är aldrig där annars) och satt på pub till stängningsdags. Trevligt. Underhållningsvärde nr ett hade dock det faktum att jag blev leggad för ett glas portvin! Vad mer kan en 30-åring önska sig? (Dvs mer än att kunna tas för att vara 17? :))

Inga kommentarer: