torsdag, november 05, 2009

Full fart

Var helt utmattad efter gympasset i tisdags, och då orkade jag inte ens vara kvar hela andra passet (tycker iof att 80 min träning på raken istället för 90 min efter att haft influensan är helt ok). Men det var samtidigt skönt att komma igång. Gillar dessutom att vår passledare känner igen mig och har koll. Känns personligt.

Gårdagen var rätt så intesiv på sitt sätt. Förmiddagen gick åt att kolla på praktiska detaljer för att kunna resa till Peru redan i december istället för januari (bl a därför att början av regnsässongen verkar säkrare och bättre än mitten/slutet...). Fick kolla flyg, fixa med vaccinationer samt kolla upp hur det skulle funka att avboka vissa saker som redan var planerade (bl a Eddie Izzard showen tyvärr men prioriterar semestern).

På eftermiddagen hade jag tid hos JObcenter Plus (typ arbetsförmedlingen) för att bli intervjuad angående National Insurance nummer (närmaste vi kommer till personnummer här; man måste ha när man jobbar och jag fick råd att det kan vara enklare att få ett jobb om man har ett nummer). Prommenerade iväg mot Aldgate till kontoret och fick vänta innan jag blev mottagen (helt ok väntetid, bl a med tanke på att jag var för tidig). Själva intervjun var helt ok men intervjuaren höjde lite på ögonbrynen då hon märket att jag var född i Argentina men endast hade svenskt medborgarskap (fick förklara), att de jobb jag sökte var av typen "political researcher", samt att jag inte använde mig av min makes namn. Relativt smärtfritt var det ändå och jag hyser ingen större oro. Däremot så tillbringade jag ca 40 min väntades på att få tillbaks mitt pass. Och jag hade ingen bok med mig så det var enormt tråkigt. Det misstaget gör jag inte om. Skönt med promenad hem efteråt. Lite motion & frisk luft.

Sedan kan man inte heller klaga när man fått paket (nja, vi fått paket) och den nya systemkameran anlänt. Nu ska här lekas!

Inga kommentarer: