lördag, oktober 10, 2009

Pimping da blog

Har under en tid funderat kring bloggen och dess utformning. Är inte nöjd med utseendet, och vissa av funktionerna. Tänkte därför ta en titt på wordpress som många verkar använda sig av med goda resultat. Vissa saker var väldigt bra; bl a kunde man ha flera sidor, utöver inläggssidan, på bloggen vilket jag gillade skarp. Generellt sätt var de flesta lösningarna snyggare också. Dessutom verkade allt kompatibelt emd macen (vissa saker fungerar endast via genvägar på blogger) MEN, och detta är ett stort men och anledningen till att jag inte bytt. Man måste betala för att kunna justera css &html i mallen. Det innebär att de aspekter jag inte gillar, dem kan jag inte ändra på ens när jag fått ändan ur vagnen och lärt mig css som jag tänkt (och blivit bättre på html). Därför stannar jag kvar på blogger, iaf förnärvarande. Jag har istället försökt göra om lite och förenkla och göra lite mindre barnsligt. Hoppas även ni läsare (ni som är så många ;)) gllar det. Säg gärna till om det är något ni inte gillar elelr som inte fungerar för er.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Jag gillar nya versionen, väldigt lätt att läsa!

Kristina sa...

Roligt att höra. Kram!