torsdag, oktober 08, 2009

National Insurance

Fick tipset om att söka NI-nummer redan nu trots att jag inte har arbete då det kan förenkla jobbprocesser. Ringde alltså idag upp HMRC/Jobcentre Plus för att få hjälp med detta och har nu en intervju inbokad den 4 November. Dte ska bli ett nöje. Ehem. Till denna intervju ska jag ha med mig pass, bevis på att jag får bo i lägenheten (Linus ska skriva ett brev) och bostadsbevis (dvs en räkning av typen el eller skatt) med Linus namn & vår adress på). Jag skall även notera de datum jag rest in och ut ur Stobritanien de senaste åren. Hittade så mina almenackor (ja, jag skulle aldrig slänga dem) från 2005 och framåt samt loggade in på google calendar. Har nu en komplett lista på det datum jag besökte England fram till jag åkte hit mer parmanent och sedan de datum jag rest bort härifrån till nu. 2005-2007 flög jag till och från England 24 gånger allt som allt. Sedan jag flög dit i mars 2008 har jag lämnat landet och återvänt (med flyg alla omgångar utom två - ajaj mitt stackars koldioxidfotavtryck) 14 gånger. Alltså 77 flygresor (inklusive alla delresor till Mexico och Parisresan som utgick från London) under 4,5 år.

Inga kommentarer: