söndag, maj 17, 2009

Dumma Norge

Efter en sen och lugn frukost igår var det dags att träffa Rachael och Zoë vid Green Park. De hade planerat lite lagoma trevligheter för mig (och följdaktigen även Linda då on är här). Vi började med afternoon tea på Brown's där vi åt enorma mängder mackor, scones och bakelser smat drack floder av te. Mkt gott och trevligt och väldens mest diskreta, frack(grå frak)klädda servitör.Fick även en gåva av flickorna (de är alldeles för snälla!) och ska inför bröllopet besöka en salong för pedikyr. I vår övermättnad promenerade vi seda ned till Westminster Bridge via Green Park och St James' Park (dte behövde) för att hoppa på båten till Towern. En trevlig guidad tur uppe på däck (i någorlunda sol) och emd ett glas följde. Väl framme vid Towern lyckades vi komma på buss 15, en gammaldags dubbeldäckare, som tog oss till Covent Garden (nja, the Strand, men nära nog) där vi skulle besöka Dirty Martini och dess happy hour. Det blev en hel del martini av olika slag (avslutningvis en med chokladsmak - MUMS!) och vi var glada flcikor som lämnade lokalen vid halv åtta. Vi hade beslutat att avsluta kvällen hemma hos mig med pizza och eurovisionsschlagerfestival, och en dryckeslek. Vi hade väldigt trevligt, men jag ångrade bittert att jag valt Norge som mitt land i leken då jag fick ta en shot (efter ett par riktiga, fick dte lov att bli 1/2 shotglass Bailey's) för varje land som röstade på just Norge... 41/42 länder alltså, varav det 42:a inte fick rösta på Norge. Vart tog blockröstningen vägen? Tur att jag är den storlek jag är alltså. :) Linda hade mer tur (eller otur?) då hon patriotiskt valt Sverige (och ja, vi röstade på Malena då vi kunde) medan Zoë inte var helt glad över Estlands relativa framgång och Rachael nog tyckte att Danmark fick rätt lagom mycket röster. :) Efter det att flickorna åkte hem (sista tunnelbanan osv) satt jag oc Linda och lekte med FB och youtube (Opera kl 2 på morgonen rockar fett) innan vi insåg att det nog var dags att lägga sig kl 2.30. För att avrunda det hela vaknade jag 8 imorse och kunde inte somna om. Och nej, jag är sliten men inte alls bakfull. :)

Och ja, jag inser ironin av att skriva ett inlägg som heter "Dumma Norge" den suttonde mai.

Inga kommentarer: