onsdag, maj 06, 2009

The British Library

Mäker att frekvensen och kvaliten av mina inlägg försämrats rejält på sistone. Jag kan inte annat än skylla på arbetet. Är där mest hela dagen och har sedan annat att göra hemma. Men förhoppningsvis blir det bättre allt eftersom jag vänjer mig vid detta liv. Tillsvidare får ni (lilla skara) stå ut.

Sitter i en av läsesalarna på the British Library. Här är riktigt fin och min stol är narare än fotölj iklädd mörkgrönt läder (ev. imitation). Mycket behagligare miljö än UCL:s sunkbibla, fats lite fustrerande då man är rejält begränsad i vad man får föra med sig in (inget vatten elelr lepsyl har jag och endast blyertspennor får användas och kameror är förbjudna så inga bildbevis). Men internetanslutning har jag iaf (även om jag inte får logga in på mitt arbetsskrivbord tyvärr). Har lyckats få lite gjort trots att stora delar va morgonen ägnades åt att registrera mig (har ännu ett bibliotekskort nu - har blivit samlare; hittills har jag (haft) kort på LSE, School of Advanced Legal Studies, UCL & British Library) och att slåss med systemet som var nere och hindrade mig från att beställa den litteratr jag behövde. Men allt löstes till slut och jag har att göra även om jag får återkomma på fredag då vissa saker måste hämtas ned från Yorkshire. Lunch ute på innergården i solen (och vinden!) var trevligt och nu kämpar jag med post-lunch koman som hotar.

Ikväll ska vi försöka anmäla oss hos "vårdcentralen" - håll tummarna.

Inga kommentarer: