torsdag, april 02, 2009

Intervju, Camden & Wicked

Vakande (och gick upp) rätt tidigt för att fiax iordning mig och ordna frukost. HAde rejäl marginal frö att ta mig till intervjun då jag fick ta bussen delar av vägen för att undvika Bank (och eventuella G20-protester). Det gick hur smidigt som helst (Linda, jag åkte dit du ska sedan) och vi var framme 40 minuter för tidigt. Detta var helt ok då solen sken och vi hade en fin park att sitta i. Intervjun gick bra fast jag var jättenervös. Blev så lycklig av att mina intressen (som är lite obskyra) innehas av andra (som vet att de är obskyra och att har svårt att hitta de som vill arbeta med det). Tror jag kunde svara rätt bra på de flesta frågor (har faktiskt fått erbjudande idag, men har ytterligare en intervju på måndag så ska avvakta, så jag måste gjort något rätt). Maria väntade på Starbucks medan jag pratde med forskare och jag kunde få ite morotskaka innan vi gick vidare. Vi for till Camden för att titta oss omkring, gå på maraknade (Sofia, ännu en perosn har fallit för nessesärerna:)) och åt Thailunch vid kanalen. Vi passade på att prommenera lite längst emd kanalen till Regent's Park där vi åt glass och vilade oss på en parkbänk. Tunnelbana till Canary Wharf och Paperchasevisit samt matinköp för middagen. Vi lagade så en smaskig pastasallad (med pesto, mozarella, paprika, soltorkadtomat, avokado, grillad kyckling, rödlök...) som även Linus åt då han ändå var hemma (han har fått jobba hemifrån av säkerhetsskäl i två dagar). Sdan bar det av till stan och teatern. Wicked var... wicked, helt enkelt. Jättebra musik, cool scenografi, underbara kostymer och sådana artister. De två huvudrollsinnehavarna var enormt bra. SÅ glad att jag äntligen fick se den. Speciellt med Maria! Har spotifyat soundtracken, men lutar nog mot att köpa den. Vi han tyvärr inte tillbaks till last orders, men en whiskey i hemmet går bra det med.

Inga kommentarer: