fredag, april 17, 2009

Gräsänkablues

Är hemma och har ätit efter en heldag på kontoret. Är fortfarande ovan vid kontorsarbete emd andra (men idag hade jag iaf musik att lyssna på) och måste vänja mig vid lunch vid 13 (då möten vanligtvis tycks hållas vid 12). Har suttit och läst mest hela dagen och jag är ju frustrerande långsam. Men lyckades (nästan) ta mig igenom en bok. Håller nämligen på med literature review vilket innebär att jag sakl plöja igenom böcker och artiklar för att utvärdera nytta och hitta användbara partier och innehåll. Det var väldigt skönt att komma hem, men är ensam! Linus är i Prag över helgen på en slags High-School Reunion (de for dit i trean) och jag ska sova ensam i lägenheten för första gången! Jag klarar mig, men dte känns ovant. Eftersom jag fortfarande är okry och tunnelbanan ligger nere hela helgen blir det nog så att jag stannar hemma mest (har saker att göra). Nu blir det en lugn TV-kväll med lite ostkaka som sällskap.

Inga kommentarer: