torsdag, april 16, 2009

Första dagen

Oj, nu är jag matt. Och det skulle nog inte skada med dusch och lite sikning ikväll också. Min första dag har varit intensiv och spännande även om jag inte varit ett under av effektivitet. Märker dock att jag inte är van vid att umgås med folk hela dagarna då det tog lite musten ur mig. Får fixa spellista för att kunna isolera mig lite när jag läser och jobbar och se till att komma iväg själv ibland på lunchen bara för att få andas.

DAgen började lite tokigt. Först köpte jag travelcard (äntligen!) för resor till och från (de står för den kostnaden) jobbet! Det tog lite längre än jag tänkt så jag kände mig litelite stressad och skyndade mig upp till perrongen då jag såg att ett tåg strax skulle gå. Det var redan där så jag bara slängde mig på utan att kolla att det var rätt tåg. När vi just lämnat nästa station slg dte mig att det var ovanligt mkt urister ombord... och visst, tåget gick inte till bank utan tower gateway. Suck. Bara att åka tillbaks och byta. Men hade bra marginal så dte var ingen fara alls. Bara lite störigt.

Först fick vi (jag och en annan praktikant) introduktion av administratören ang div praktiska grejer. Har nu jobbmejl och tom ett arbetsbord! Sedan hade jag ett kort samtal med min handledare innan jag började kolla upp lite bakgrundsartiklar, för att sedan ha ett till möte med handledare och hennes forskningsassitent om projektet jag ska arbeta på. Vi tpg sedan en gemensam lunch (alla vi som arbetar på dteta projekt - två praktikanter till) i kafeterian till en dansskola (Famevibbar!). Hade en genomgång med assistenten sedan (fick en hög med ca 8 böcker som jag skall kolla på) innan jag kunde sätta mig och läsa på allvar. Hade lite svårt att koncenrera mig dock. Antar många nya intryck plus ovan vid ljud runt omkring när jag läser (därav spellista imorgon). Pratade ite under dagen med den ena andra praktikanten som satt mitt emot. Det visade sig att hon var från argentina men uppväxt på div andra ställen då henens pappa var ambassadör (hon föddes i England). Lite lustigt.

Stannade rätt länge (har eg arbetstid 9.30-17) och promenerade sedan till Linsu för att ha sällskap på vägen hem. Det var schysst. Speciellt då det inte regnade och stan är så väldigt vårfin.


Vy i Tavistock Square på vägen hem.

Inga kommentarer: