torsdag, mars 12, 2009

Spring på stan

HAde en del saker som behövde göras på stan och åkte sonika in. Jag var lite ovän med lokaltrafiken hel dagen och mycket extra tid gick åt att vänta i eller utanför tåg. Tur jag hade med Les Misérables, alltså boken som jag nu ska se om jag lyckas läsa på orginalspråk. Började med en tur på PAperchase för att titta på papper till en viss inbjudan. Där finns potential. Skyndade mig sedan till Linus för att luncha (vi fastnade vid holborn ett bra slag då ngn (s jacka) fastnat i en dörr och vi inte kunde åka vidare därför. konduktören var lagom imponerad efter femte försöket att stänga dörrarna. när det väl gikc å ropade han "Hurrah!" och vi passagerare kunde inte annat än skratta trots trängesel och svett). Det blev tapas till ett mkt bra pris och vi var mkt tillfredsställande mätta, även om jag ur allergisynpunkt inte borde ätit så mkt patatas bravas. Nästa stopp för mig blev High Street Kensington. Där sprang jag i ett anatal butiker för att hitta vissa saker (det gick inte så bra) och komplettera matinköp (var tvungen att springa in på Whole Foods eftersom det är så underbart där). Jag hann precis hem före eftermiddagsrushen och kunde påbörja matlagningen (men först hämta paket i receptionen: 1kg tvålnötter, "Ticket to Ride" och datordelar).

Inga kommentarer: