fredag, mars 13, 2009

Flitig?

Det måste jag nog påstå att jag var igår. Från min att-göra-lista med tio pukter kundejag stryka 8,5 av dem. Bland annat bakade jag både "Good Morning Muffins" och "Better Brownie", ansökte om ett jobb på Hansard Society och tränade. Träningen hängde på en skör tråd, inte mest pga jag inte (ännu) känner mig helt kry, utan därför att de flesta av träningsapparaterna var avstängda när vi kom till gymmet. Vi övervan frestelsen att skylla på detta och det blev cyckling coh styrketräning. Vid niotiden var vi hemma igen och kunde äta korvgryta med kale (gott) framför Comic Relief does The Apprentice. Skojs, men VARFÖR måste så många kvinnor tjuta och skrika i falsette när ngt är roligt och spännande. Det skär sig i själen på mig (sade hon med mörk stämma :)). Sedan var jag tyvärr tvungen att städa klart i garderoben (ett arbete jag påbörjat för träningen) genom att damma, dammsuga och moppa, innan jag kunde hänga in alla de inventerade plaggen (ja, jag har ett excellblad och ja, jag är anal). Tyvärr är malen inte helt utrotad och en grå kappa samt en tweedkavaj är förstöda, medan andra plagg inte blivit angripna på ett oavhjälpligt sätt och därför ligger i frysen eller hänger på balkongen. Kommer jag NÅGONSIN bli fri från odjuren. Antar att man bara borde ämna in allt på kemtvätt på en och samma gång. Men det blir ngt dyrt. Som belöning för mitt arbete fick jag brownie och te framför TV:n och Heston Blumethals julmiddag.

Inga kommentarer: