tisdag, mars 03, 2009

Astmavarning

Råkade gå fel på morgonen när jag skulle ta bussen till tandläkaren och fick i lätt panik springa på snö- och isbeklädda gator för att komma rätt. Hann emd bussen (mest för att den var lite sen) med hade en rå känsla i luftstrupen och halsen. Var rätt nära astmaanfall (länge sedan sen sist). Det är inte en bra idé att springa i minusgrader och det vet jag. Hostade mig igenom tandläkarbesöket och hade lätta besvär under dagen. Sedan blev dte lite fel på väg till flygbussen och vi fick springa från tunnelbanan t cityterminalen. Vi hann men mitt redan påverkade andningssystem var inte imponerat (och känsligt) och jag hostade mig igenom första delen av bussresan till Skavsta. Inte roligt. Så på stansted kom vi igenom passkontrollen och insåg att vi skulle kunna hinna med nästa tåg. Om vi skyndade oss. Så vi sprang och hann med ngn minuts marginal. Slapp en stark reaktion, men luftvägarna var missnöjda med sin behandling. JAja. Ingens törre skada skedd. :)

Inga kommentarer: